עדכון מצב אישי
  •    
  •  
     
     
    • ​הודעות ועדכונים למשרד הפנים
      • נישואים, גירושין, שינוי שם
      •  
     על פי חוק מרשם האוכלוסין, תשכ"ה – 1965, אזרח ישראלי חייב לעדכן את מרשם האוכלוסין של משרד הפנים בכל שינוי החל במצבו האישי. בחו"ל הדבר מתבצע על-ידי תכתובת בין אזרחי המדינה למשרד הפנים תוך שימוש בטפסים ייעודיים. אלה משוגרים ארצה באמצעות המחלקות הקונסולריות בנציגויות ישראל ברחבי העולם. 
    להלן מפורטים הליכי עדכונו של משרד הפנים בשינויים במצב אישי של אזרח ישראלי:
    1.  הודעה על נישואין
    אזרח ישראלי הנישא בחו''ל יתייצב באופן אישי בנציגות עם בן זוגו/בת זוגתו ויעדכן את מרשם האוכלוסין במצבו המשפחתי החדש על-ידי מילוי טופס הודעה על שינוי במצב אישי (להורדת טופס הודעה על שינוי במצב אישי לחץ על קישור זה) בצירוף  ושיגורו אל המחלקה הקונסולרית בנציגות בצירוף תעודת הנישואין המקורית מאומתת בחותמת אפוסטיל (יש לבדוק עם הנציגות הקרובה אליך היכן ניתן לקבל את האישור​) ומתורגמת (למעט אנגלית). במידה ובן/בת הזוג אינם ישראלים, יידרשו לחתימת תצהיר המעיד על מצב אישי קודם במעמד הפגישה.
    השירות פטור מתשלום אגרה.
    2. הודעה על גירושין
    אזרח ישראלי המתגרש בחו"ל יתייצב באופן אישי בנציגות ויעדכן את מרשם האוכלוסין במצבו המשפחתי החדש על-ידי מילוי טופס הודעה על שינוי במצב אישי (להורדת טופס הודעה על שינוי במצב אישי לחץ על קישור זה) ושיגורו אל המחלקה הקונסולרית בנציגות כשהוא חתום על-ידי שני בני הזוג, בצירוף תעודת הגירושין המקורית מאומתת בחותמת אפוסטיל (יש לבדוק עם הנציגות הקרובה אליך היכן ניתן לקבל את האישור) ומתורגמת (למעט אנגלית). במידה ובן/בת הזוג אינם ישראלים אזי יש להציג עם החומר גם צילום של הדף הראשון בדרכונם הלאומי.
    השירות פטור מתשלום אגרה.
    3. הודעה על פטירה
    קרוב משפחה מקרבה ראשונה של אזרח ישראלי שנפטר יתייצב באופן אישי בנציגות ויעדכן את מרשם האוכלוסין בפטירת קרובו על-ידי מילוי טופס ההודעה על שינוי במצב אישי וטפס הודעה על פטירה  בצירוף תעודת הפטירה המקורית מאומתת בחותמת אפוסטיל (יש לבדוק עם הנציגות הקרובה אליך היכן ניתן לקבל את האישור) ומתורגמת (למעט אנגלית).
    השירות פטור מתשלום אגרה.
    4. הודעה על התאלמנות
    אזרח ישראלי שהתאלמן יתייצב באופן אישי בנציגות ויעדכן את מרשם האוכלוסין במצבו המשפחתי החדש על-ידי מילוי טופס ההודעה על שינוי במצב אישי (להורדת טופס הודעה על שינוי במצב אישי לחץ על קישור זה) ושיגורו אל המחלקה הקונסולרית בנציגות בצירוף תעודת הפטירה המקורית של בן/בת הזוג, מאומתת בחותמת אפוסטיל (יש לבדוק עם הנציגות הקרובה אליך היכן ניתן לקבל את האישור) ומתורגמת (למעט אנגלית).
    השירות פטור מתשלום אגרה.
    5. הודעה בדבר בחירת שם למי שנישא, התגרש או התאלמן
    אזרח ישראלי שהתחתן, התגרש או התאלמן ומבקש לבחור שם משפחה חדש, יתייצב באופן אישי בנציגות ויעדכן את מרשם האוכלוסין במצבו המשפחתי החדש על-ידי מילוי טופס הודעה בדבר בחירת שם (להורדת טופס הודעה בדבר בחירת שם לחץ על קישור זה) ושיגורו אל המחלקה הקונסולרית בנציגות בצירוף התעודה המקורית של הנישואין או הגירושין או הפטירה מאומתת בחותמת אפוסטיל (יש לבדוק עם הנציגות הקרובה אליך היכן ניתן לקבל את האישור) ומתורגמת (למעט אנגלית).  
    קיימת חובת התייצבות אישית לשם ביצוע הפעולה.
    השירות פטור מתשלום דמי אגרה.
    6. הודעה בדבר שינוי שם
    אזרח ישראלי המבקש לשנות את שמו, משפחה או פרטי, יגיע באופן אישי לנציגות מצויד בדרכון ישראלי לאומי וימלא בנציגות את טופס ההודעה על שינוי שם בשני עותקים (להורדת טופס ההודעה על שינוי שם לחץ על קישור זה). הנציגות תשגר את הטופס למשרד הפנים בארץ. 
    לכשיאושר שינוי השם הוא יעודכן בדרכון בהתאם. על האזרח המעדכן לסור בשובו ארצה למשרד הפנים לשינוי הרישום בתעודת הזהות שלו. 
    השירות בגין שינוי שם מחויב בתשלום דמי אגרה (לפתיחת לוח האגרות לחץ על קישור זה)​